Friday, August 21, 2009

RAMADHAN DATANG LAGI


First of all, aku ingin mengucapkan Selamat menyambut ramadhan al-mubarak kepada sume..diharapkan agar ramadhan pada kali ini dapat memberi seribu makna dan keinsafan dalam diri kita..sempena bulan yang mulia ini marilah kita berdoa kepada Allah Swt supaya dimurahkan rezeki dan dibukakan pintu taubat..amin...
Em..bercakap mengenai bulan puasa, thn ni Alhamdulillah thn ke dua aku berpuasa bsame kwn2 kat segamat ni..banyak yg dah berubah..yela dulu kat umah nak makan ape pon mak masak kan,beli kat bazar..tp bila dah meningkat dewasa pandai2 la nak idup...hehehe..
Sunyi la..skrg baru aku tahu nilai kekeluargaan..kite akan rasa sunyi bila jauh dari keluarga tercinta..dulu ati meronta2 nak tggl jauh dari family..bila dah tercapai,lain plk ceritanya..jiwa remaja la katakan..bln puasa pada aku byk kelainannya..aku harap pada thn ni kesedaran datang dalam diri aku..xde lagi sikap mls tahap melampau..Insyaallah..yg pasti ape yg paling seronok bila time berbuka dgn kwn2..mcm2 ragam blh nmpak..Insyallah by next week aku balik kalau xde pape aktiviti..nak berpuasa bsama family..Semoga mendapat keberkatan dari Allah Swt...

2 comments:

  1. happy ramadhan mokyah.. smoga hajat kite tercapai nk blik next week smbut pose with family ok..(xsbrnyer...)
    :)

    ReplyDelete